IL BALSAMICO DI CASA LOVATO

A product that tells the story, the nostalgia of flavors and scents of the territory, a unique product, a tangible trace in the course of Pietro Lovato’s life.

And here comes “The Balsameria of Casa Lovato”, source of rural tradition, a wealth of culture linked to the territory, with their carefully selected raw materials and cultivated with passion. The Territory of production and maturation of this amazing product is just the beginning of a wonderful adventure. They are the beautiful Vicenza hills, which provide a precious fruit like Durella grapes from a wine also widespread in the province of Verona.

And it is here that begins with the harvest, the first phase of the balsamic processing. From the pressing of the grapes, the cooking of the must, to the following stages of addition of wine vinegar and then …, a deserved rest. And it is along the maturation process, with decanting into smaller and smaller barrels, and absolute contemplation.
Hence a unique product, a balsamic with a beautiful amber color, the prince of the boards, from structured taste and delicate at the same time, and it is thanks to the passion, precision and dedication of the Lovato family, who wants to keep its traditions recognized in time.

IL BALSAMICO DI CASA LOVATO

Un prodotto che racconta la storia, la nostalgia di sapori e profumi del territorio, un prodotto unico, una traccia tangibile nel corso della vita di Pietro Lovato.

Ed è qui che nasce “La Balsameria di Casa Lovato”, fonte di tradizione contadina, un bagaglio di cultura legata al territorio, con le proprie materie prime sapientemente ricercate e coltivate con passione. Il Territorio di produzione e maturazione di questo fantastico prodotto è solo l’inizio di una meravigliosa avventura. Sono le splendide colline del vicentino, che forniscono un frutto prezioso come l’uva Durella, proveniente da un vitigno autoctono diffuso anche nella provincia di Verona.

Ed è qui che inizia, con la vendemmia, la prima fase di lavorazione del balsamico. Dalla pigiatura delle uve, alla cottura del mosto, alle seguenti fasi di aggiunta di aceto di vino e poi…, un meritato riposo. Ed è lungo il processo di maturazione, con i travasi in botticelle sempre più piccole, ed in assoluta contemplazione.
Da qui nasce un prodotto unico, un balsamico di un bel color ambrato, il principe delle tavole, dal gusto strutturato e allo stesso tempo delicato, ed è grazie alla passione, precisione e dedizione della famiglia Lovato, che vuole mantenere le proprie tradizioni riconosciute nel tempo.

Carrello
Scroll to Top